چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

هنر و تجربه به فکر راه‌اندازی پردیس خودش باشد

حبیب اسماعیلی

جوان: گروه هنر و تجربه به جای اشغال کردن سالن‌های فیلم‌های دارای مخاطب، به دنبال تأسیس یک مجتمع سینمایی با امکانات و تجهیزات کامل فقط مختص خودش باشد تا مخاطب بداند اگر می‌خواهد فیلمی متفاوت ببیند، به این مجتمع سینمایی مراجعه کند و فیلمسازان هنر و تجربه هم مدام از اشغال سالن‌های خود توسط فیلم‌های سرگروه‌دار گلایه نکنند.

اکران همزمان فیلم‌های چرخه رسمی اکران در هنر و تجربه به خصوص در مورد یک سری از فیلم‌هایی که ممکن است جنبه تجاری داشته باشند و می‌توانند در سایر گروه‌های سینمایی نیز به خوبی دیده شوند، چندان منطقی نیست. فیلم‌های تجاری و آثار هنری شناخته شده واقعاً احتیاجی به اکران در گروه هنر و تجربه ندارند و اکران این نوع فیلم‌ها باعث می‌شود، مورد مؤاخذه دوستانی قرار بگیریم که فیلم‌شان را برای هنر و تجربه ساخته‌اند.

به واسطه حضور سالیان در کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران تاکنون با سینماگران زیادی روبه‌رو شده‌ام که فیلمی برای اکران در گروه هنر و تجربه ساخته‌اند و نسبت به اکران فیلم‌های گروه‌های دیگر در گروه هنر و تجربه معترض بودند. حرف اصلی آن دوستان این بود که چرا فیلم‌هایی که در حالت عادی فروش موفقی دارند و سالن‌های خوبی هم در اختیارشان هست، باید در گروه هنر و تجربه اکران شوند و حق فیلم‌هایی را که مختص خود گروه هنر و تجربه هستند و سالن‌ و سانس‌های محدودی در اختیارشان است، ضایع کنند. مطمئناً شورای سیاستگذاری هنر و تجربه، این گروه را برای حمایت از فیلم‌هایی تشکیل داده‌اند که مدت‌هاست در نوبت اکران مانده‌اند و به‌خاطر لحن متفاوت‌شان رنگ پرده را به خود ندیده‌اند. این نوع فیلم‌ها در گروه هنر و تجربه می‌توانند اکران‌های طولی –‌به‌جای اکران عرضی – داشته باشند و زمان طولانی‌تر با تعداد سانس کمتری به آنها اختصاص داده شود. از آن گذشته گروه هنر و تجربه به جای اشغال کردن سالن‌های فیلم‌های دارای مخاطب، به دنبال تأسیس یک مجتمع سینمایی با امکانات و تجهیزات کامل فقط مختص خودش باشد تا مخاطب بداند اگر می‌خواهد فیلمی متفاوت ببیند، به این مجتمع سینمایی مراجعه کند و فیلمسازان هنر و تجربه هم مدام از اشغال سالن‌های خود توسط فیلم‌های سرگروه‌دار گلایه نکنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.